Wiadomości ogólne
Wszystko zaczęło się w 1979 roku, wtedy Jetta I
została wprowadzona do sprzedaży. Jest dłuższa od Golfa o 50 cm, które
wykorzystano by stworzyć bagażnik. Lekko pochylona ku tyłowi linia
bagażnika doskonale harmonizuje z pochyloną do przodu linią maski.
Bagażnik Jetty ma objętość 530 litrów - to bardzo dużo ja na
tamte czasy
Silniki
Podstawową jednostka napędową Jetty był silnik o
pojemności 1.1 l. Kolejną jednostka miała pojemność 1.3 l. Auta z
tymi silnikami były wyposażone w czterobiegową skrzynię biegów, co
obniżało koszty produkcji, lecz podnosiło zużycie paliwa. Lepsze
osiągi zapewniał silnik 1.6 l. A dla kierowców lubiących dynamiczną
jazdę wprowadzono silnik 1.6 wyposażony w mechaniczny wtrysk
K-Jetronic o mocy 110 KM ( modele GTI ). Silniki 1.6 standardowo współpracowały
ze skrzynią pięciobiegową. Silnik 1.1 l. wycofano w 1982 roku, a
ofertę uzupełniono silnikiem 1.8 l.(90 KM). Stosowano również
jednostki wysokoprężne o pojemnościach 1.5 l.(50KM) oraz 1.6
l.(54KM), były bardzo ekonomiczne - spalały średnio 5 litrów ON na
100 km. Ogólnie wszystkie wyżej wymienione jednostki mają opinię
trwałych, zwłaszcza silniki diesla w których przebieg 250 000
kilometrów bez remontu to nic nadzwyczajnego.
Usterki
Najczęstsze usterki to:
- zużyte przeguby napędowe
- awarie instalacji elektrycznej
- korozja tłumika
- szybko zużywające się amortyzatory
- korozja nadwozia
- gaźnik
- hamulec ręczny
- nieszczelności chłodnicy
- uszczelka pod głowicą
- awarie prądnicy
Jeśli chodzi o dostępność i ceny części nie ma
problemu. Można je kupić na szrotach, lub nowe całkiem niezłej jakości
zamienniki, ponadto Serwisy VW są w stanie na zamówienie sprowadzić
żądane części, lecz będzie to się wiązało ze znacznymi
kosztami, czasem większymi niż wartość samochodu.
|