Produkcję Jetty II
rozpoczęto w 1984 roku, była ona bezpośrednim następcą produkowanej
od 1979 roku Jetty I. Jetta jest dłuższa od Golfa o 330 mm, więc ma
4315 mm długości, szerokość i wysokość jest taka sama jak w
przypadku Golfa i wynosi odpowiednio 1665mm i 1415 mm.
Dzięki tej różnicy
w długości Jetta ma bagażnik o imponujących nawet dzisiaj wymiarach
– 550l to dużo jak na samochód tej klasy.
Z przodu zamiast
okrągłych, zastosowano prostokątne reflektory H4.
Jednostki napędowe
są identyczne jak w Golfie, podstawową stanowi silnik 1.3/55KM,
stosowano również 1.6/70-75KM, 1.8/84-98KM, 1.8/107-112, 1.8 16V/129-139
oraz Diesle 1.6/54KM i 1.6/70KM(turbo).
Silniki Diesla
charakteryzują się niskim zapotrzebowaniem na paliwo oraz dużą
elastycznością.
Wnętrze auta ma być
przeznaczone dla pięciu osób, lecz trzy osoby z tyłu na dłuższych
trasach nie będą siedziały zbyt wygodnie.
Lecz cztery osobo
mogą wygodnie usiąść, wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak
miejsca na nogi oraz głowę.
Dość sporym
mankamentem jest umiejscowienie radia w górnej części konsoli, przez co
podświetlenie odbija się w przedniej szybie co może przeszkadzać niektórym
kierowcą.
Ergonomia we wnętrzu
jest bez zarzutu, wszystko tam gdzie można się tego spodziewać.
Zawieszenie
przedniej i tylnej osi to klasyczne rozwiązanie powszechnie stosowane w
samochodach tej klasy tamtego okresu. Z przodu znajdziemy wahacz
poprzeczny wraz z amortyzatorami teleskopowymi. Tylna oś wyposażona jest
w wahacz półsztywny wraz z amortyzatorami teleskopowymi, a w przypadku
wersji Syncro (z napędem na cztery koła) wahacze skośne wraz z
amortyzatorami teleskopowymi.
Układ kierowniczy jest
samoodwracalny - po wykonaniu skrętu koło kierownicy powracało szybko
do położenia wyjściowego. Samochód dobzre zachowuje się podczas
jazdy, nawet przy dużej prędkości. Przyczynia się do tego dość duży
rozsataw kół oraz dobrze pod względem aerodynamicznym opracowane
nadwozie.
Zabezpieczenie antykorozyjne
egzemplarzy z pierwszych lat produkcji nie było zbyt dobre. Stosowano
niezbyt skuteczne jednokrotne galwanizowanie blach nadwozia i
zabezpieczenie profili zamkniętych specjalnymi woskami. Zdecydowana
poprawa nastąpiła dopiero w 1989 roku. Do zabezpieczania blach
zastosowano wtedy podwójną galwanizację oraz pokrycie specjalną warstwą
lakieru antykorozyjnego, spawy i zgrzewy zabezpieczano natomiast
natryskiwanym PCV, a w profilach zamkniętych (zwłaszcza drzwi i klapy
bagażnika) natryskiwano plastyczną masę bitumiczną. Poprawiono również
zabezpieczenie podwozia, stosując lepsze masy bitumiczne do
zabezpieczania płyty podłogowej oraz dodatkowe nadkola z tworzywa ABS.
Pomimo wprowadzonych ulepszeń zabezpieczenie Golfa MkII nie należy do
najskuteczniejszych i zalecane jest stosowanie okresowych, dodatkowych
zabezpieczeń (masy bitumiczne np. Valvoline lub inne preparaty). Podczas
całego okresu produkcji nie stosowano blach ocynkowanych, które pojawiły
się dopiero w Vento
Do najczęstszych
usterek można zaliczyć:
-awarie
automatycznego ssania(gaźnik)
-wycieki oleju
-hałasujące
przeguby napędowe
-psujące się
podnośniki szyb
-luzujące się łożyska
tylnych kół
Części są tanie
i łatwo dostępne, dzięki dużej ilości zamienników. Można również
kupić je w ASO ale może to podwoić wartość samochodu ;-)
|