Moja
Jetta.
rocznik: 1987
data zakupu: 12.97
data sprzedaży:
------
silnik: 1600 Diesel
54 KM
Przebieg: realny
~350 000 km
według licznika 38 654 km ( stan z 15.VI.2002 )
Kolor: biały
Numer rej. WSL
670A
Więc gdy nasza
Jetta I była już w stanie totalnego rozkładu, staruszek postanowił
rozejrzeć się za kolejną Jetta, okazało się że jeden znajomy ma Jettę
na sprzedaż, i kupiliśmy ją od niego za 12 000 zł.
Samochód przyjechał
do Polski o własnych siłach (czyli nie na lawecie) w grudniu 1996 roku,
przez rok praktycznie stał w garażu nie ruszany bo właściciel jeździł
innym samochodem.
Gdy ją wzięliśmy
licznik wskazywał 5 640 km ;-)
Samochód był
trochę zaniedbany, lekko pordzewiałe felgi, lekko porysowany i
zniszczony lakier w tylnej części auta, odrobina szpachli an przednim błotniku
po tym jak ktoś przypuszczalnie trafił w słupek parkingowy i miał założone
na drzwiach takie festyniarskie plastikowe odbijaczki z odblaskami które
od razu zdjąłem.
Tył i błotnik
zostały pomalowane. Felgi również, dopiero teraz samochód wyglądał
naprawdę ładnie. Trochę pracy wymagało jeszcze wypranie tapicerki we
wnętrzu, i pomalowanie felg. Lecz opłacało się.
Generalnie samochód
zawsze sprawował się bez większych kłopotów, zadowala się zaledwie
5l ON na 100 km.
Najbardziej
denerwuje mnie to że w tym momencie otwiera mi się tylko jedna szyba, bo
podnośniki pozostałych nie działają, na szczęście mam seryjny
szyberdach.
Z czasem
eksploatacji zużywały się rożne rzeczy, wymienić było trzeba
przeguby, amortyzatory, sprężyny w zawieszeniu itd.
W sumie bardzo
polubiłem ten samochód, wygodne ergonomiczne wnętrze, znośne osiągi
jak na Diesla i te kanciaste kształty.
Jeszcze parę lat
nim pojeżdżę, a potem kupię.... Vento J
14.X.2002
Lekki dzwonek,
przy mijaniu facet przywalił w moją Jettę bardzo starą Toyotą Coroolą.
Skutek:
- Jetta:
wgnieciony błotnik, zbity kierunkowskaz, jeszcze parę rys na zderzaku,
przednia lampa nie zbiła się lecz trochę ,,weszła" pod maskę, połamana
atrapa chłodnicy,
- Toyota: masakra,
zderzak do wymiany, z błotnika odpadł kilogram szpachli, lampa i
kierunkowskaz rozbite.
PZU wyceniło
naprawę Jetty na 800 zł, trochę za mało, ale trudno . W dziale Dzwon można
zobaczyć fotki.
|